1.9.06

Kampot


Cambodja is heerlijk: echte matrassen, geweldig eten en leuke barretjes.
We hebben zelfs heerlijk op de bank kunnen liggen onder het genot van een DVD-tje en een heerlijk chocolade-ijsje. Het voelt hier een beetje als thuiskomen...

Op ons tweede afspraakje vroeg Sander mij doodleuk of ik zin had om mee te gaan naar Cambodja. Echter deze maand viel samen met mijn tentamens en Sander ging alleen. Maar de toon was gezet, vanaf zijn terugkomst zijn we samen.
Het is dan ook erg leuk om tijdens onze huwelijksreis samen door Cambodja te reizen...

Na een paar rustige dagen in Phnom Penh (hoofdstad) hebben we een lokale bus gevonden. We hadden een beetje pech met de bus. De motor hield er regelmatig mee op en de accu kreeg vervolgens de motor niet meer aan de praat. Er zat dus niets anders op dan allemaal de bus uit en duwen maar! We hebben dit gelukkig maar een zestal keer hoeven te herhalen... Maar we zitten nu wel in Kampot, een heerlijk rustig stadje vlakbij de kust.
Na een heerlijk dagje rust, waren we wel weer toe aan wat uitdaging. Nou die hebben we gevonden! Een grottentocht waarbij je al tijgerend de smalle doorgangen kon passeren. Een bizarre ervaring, maar wel heel erg gaaf! Erg trots op mezelf voor het stoere klauterwerk, nooit gedacht dat ik zo lenig was!
Kampot is als dorp niet zo interessant, maar de omgeving is echt geweldig. Deze provincie moet het voornamelijk hebben van de landbouw. De bevolking is hier echt heel erg arm qua financieën, maar heel erg rijk qua omgeving. Wat is het hier ontzettend mooi!

2 comments:

  1. En na alle hectiek hierzo zijn we weer helemaal bij met lezen. Nog steeds erg boeiend. Grappig dat ook veel van die dingen die jullie nu beschrijven bij peking Express aan bod zijn gekomen (wat nu begonnen is op nieuw, nu langs de Ganges af). Dus vele namen komen bekend voor. Op TV zag het er al prachtig uit, laat staan als je er daadwerkelijk zelf staat.

    *jaloers*

    ReplyDelete
  2. ik kreeg toen een kaartje van sander, dat het eten daar kippebotjes en zeentjes was, als ik me goed herrinner. :)

    ReplyDelete

Thank you, for taking the time to leave a comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...