9.3.08

Week 2

Two weeks old already! Timmie is doing very well, he is taking longer sleeps during the night, which leaves me energetic during the day. During the day Timmie is a bit more awake and catches up on his feeds.
So far he only had a bath twice, he seems to prefer the shower more, so we stick to that. A good one with messy emergencies, I can just hose dad and son of... ;-)

Evelien (aka Oma VanderVlist) made this beautiful play mat for Timmie. He has a bit of tummy time on it every day. A good way to get to know the Dutch animals, so far he has only seen roos and parrots...
I'm still very active, after having missed two yoga classes, I'm back in routine. Three mornings a week I'll take him with me, he sleeps trough most of it. Shopping and other errands work out very well with the sling I carry him in. He really loves it. We go for long walks together, if he's a bit unsettled it's the best way to get him to sleep (and for me to get in shape).
This morning I left him with Sander, Tim is still to young for horse riding I reckon. It was good to be back in the saddle. When he grows older and stronger, I'll take him for a ride in the sling.
We're making a real Aussie out of him, so far he had two Barbies (BBQ's). Last week at a party, yesterday we threw or only little party with Barbie and neighbours.
This Wednesday he'll go for his first flight. The three of us will be flying to Brisbane (1000km south) to arrange his passport at the consulate. It will be a good test, in 2,5 months time he'll be flying to the other side of the globe...


Timmies room, not that he uses it a lot, we rather have him staying with us. Saves us some trips during the night...

And for the Dutch readers:

Alweer twee weken oud! Timmie doet het erg goed, hij slaap 's nachts langere stukken aaneen, wat mij energieker houdt overdag. Gedurende de dag is hij wat meer wakker en haalt zijn gemiste voedingen in. Tot dusver is hij twee keer in bad geweest, maar het lijkt erop dat hij de douche prettiger vindt, dus waarom moeilijk doen. Het is ook een stuk handiger met ongelukjes, ik kan vader en zoon gewoon afspuiten... ;-)
(bij foto 2)
Evelien (cq Oma Van der Vlist) heeft deze prachtige speelmat gemaakt voor Timmie. Elke dag krijgt hij wat tijd op zijn buik. Een goede manier om de Nederlands diertjes te leren kennen, tot dusver heeft ie alleen maar walibi's en papagaaitjes gezien...
Ik ben nog steeds erg actief, na twee yoga lessen gemist te hebben, ben ik weer helemaal terug in routine. Ik neem Tim mee voor de drie ochtenden in de week, hij slaap door het grootste gedeelte heen. Boodschappen en andere karwijtjes gaan ons goed af, ik draag hem in de draagdoek. Dat lijkt ie erg prettig te vinden. We gaan regelmatig voor een wandeling, tevens ook de beste manier om hem in slaap te krijgen (en mij weer in vorm) als ie onrustig is
Vanochtend hem ik hem bij Sander achter gelaten, Tim is nog te jong voor paardrijden vind ik. Het was heerlijk om weer te rijden, als hij wat ouder en sterker is dan mag ie mee in de draagdoek.
We maken een echte Aussie van hem, tot dusver heeft ie al twee Barbies (BBQ's) achter de rug. Vorige weekend eentje tijdens een feestje, dit weekend hebben we zelf een feestje gebouwd met de BBQ en de buurtjes.
Komende woensdag gaat ie voor het eerst vliegen. Met zijn drietjes vliegen we naar Brisbane (1000km zuidelijker) om zijn paspoort te regelen aan het consulaat. Het wordt meteen een goede test daar hij over 2,5 maand naar de andere kant van de wereld gaat vliegen...
(foto 3 & 4)
Timmies kamertje, niet dat hij er veel gebruik van maakt, hij slaap nog bij ons. Spaart ons ook een paar nachtelijke tripjes uit...

2 comments:

  1. hoi marijke, sander en timmie,

    wat een leuke foto's en wat is jullie ventje al groot aan het worden zeg!!! Zo te zien op de foto's is hij qua uiterlijk een goede mix van jullie twee. Geniet ze en hoop dat ik je snel weer een keer online tref.

    groetjes
    nathalie

    ReplyDelete
  2. Beste Marijke en Sander,
    Allereerst {wat laat} nog gefeliciteerd met Tim. Ziet er allemaal uitstekend uit en ik wens jullie evenveel plezier van jullie zoon als ik altijd heb mogen beleven aan mijn zonen en als het kan nog wat meer.
    Voor jullie naar Nederland komen moet ik nog zijn lepel laten graveren en mijn vraag is wat komt er op te staan Tim of Timmie.
    Laat het me even weten. Paul e-mail pjmmfischer@planet.nl hartelijke groet en tot 31 mei

    ReplyDelete

Thank you, for taking the time to leave a comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...