15.2.08

Blijf zitten waar je zit...

Weer een dagje vrij van werk. Ik belde vanochtend mijn baas om te vragen of er al collega's uit Sarina het gehaald hadden naar het werk, maar het blijkt dat er een weeralarm is. Blijf thuis en prettig weekend was de boodschap. In totaal deze week 4 uur gewerkt, dinsdag was de weg ook afgesloten en gister vroeg naar huis gegaan omdat het weer begon te stortregenen.

Er gaat hier de laatste twee weken een staartje van de Monsoon over ons hoofd. Heel erg veel regen en heel veel overstromingen.
Nu doen ze hier niet aan kelders, dus die kunnen ook niet vollopen, de huizen worden cycloon proef gebouwd (die van ons heeft zelfs betonnen muren), dus ook daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Ik ben wel erg blij met onze nieuwe auto...

De weg van Sarina naar Sarina Beach is het grootste deel van de dag goed bereidbaar, alleen goed uitkijken voor potholes (=grote gaten in de weg waar de zandlaag eronder is weggespoeld).
De weg van Sarina naar Mackay wordt nu regelmatig afgesloten omdat de rivieren en de kreken over de weg lopen ipv van eronderdoor.
Beetje vervelend alleen dat we voor een eventuele bevalling naar Mackay moeten... Collega's hebben al aangeboden om ons met de dingy (bootje) over te zetten. Misschien toch maar een thuisbevalling, ik zie mezelf de kolkende Alligator Creek nog niet oversteken in zo'n gammel bootje...

Voor diegene die graag het nieuws volgen, dit is de Australische variant van het NOS.
http://www.abc.net.au/news/stories/2008/02/15/2163362.htm
http://www.abc.net.au/news/stories/2008/02/15/2163430.htm

Het lijkt er vooralsnog op dat het na het weekend weer een beetje droger gaat worden.

(S) Ik wil nog even toevoegen dat ik tijdig terug ben gekomen van werk en dat we hier prima in ons huis zitten. - met een volle voorraadkast. En genoeg water natuurlijk. Daarnaast ben ik druk aan het studeren in mijn verloskunde boek. Ben al op blz 12..!

1 comment:

  1. hoi Marijke en Sander,

    Wat een weer bij jullie zeg! Ik hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben. Nog een paar dagen/weekjes en dan zijn jullie met zn 3. spannend he!
    warme groetjes
    nathalie
    bart
    Anne-Jolein
    Frits-Pieter

    ReplyDelete

Thank you, for taking the time to leave a comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...